Nombre de messages : 12070 Age : 44 Localisation : Condate Riedonum Humeur : Nostalgique Date d'inscription : 04/09/2007
Sujet: Re: Robert Wyatt Dim 8 Fév - 10:57
Peter Mermoz Steinhauser Phenomenal Cat
Nombre de messages : 4372 Age : 69 Localisation : Loin de Paris Humeur : joviale Date d'inscription : 19/10/2009
Sujet: Re: Robert Wyatt Dim 8 Fév - 22:32
A 0'40, je pense que c'est pas avec Shakti Yoni que danse Bert Camembert. Oh, oh ....
Nombre de messages : 4372 Age : 69 Localisation : Loin de Paris Humeur : joviale Date d'inscription : 19/10/2009
Sujet: Re: Robert Wyatt Ven 9 Oct - 19:05
" Il y avait très peu de gens qui pouvaient jouer le jazz.... Pour nous, c'était surtout le jazz qui était déguisé en forme de chansons... Nous, on pouvait jouer le jazz, appeler ça le rock, et faire de l'argent!" (Daevid Allen). Dans une série d'émissions de France Culture sur Robert. Ici, le volume 2 :
Eric Taulier
Nombre de messages : 12070 Age : 44 Localisation : Condate Riedonum Humeur : Nostalgique Date d'inscription : 04/09/2007
Sujet: Re: Robert Wyatt Lun 12 Oct - 21:52
Peter Mermoz Steinhauser a écrit:
A 0'40, je pense que c'est pas avec Shakti Yoni que danse Bert Camembert. Oh, oh ....
Attention Peter, tu risque de laisser une petite larme
(un message qui a apparemment beaucoup touché Daevid Allen)
Sujet: Re: Robert Wyatt Mar 13 Oct - 16:02
Oui, éminemment pudique et donc d'autant plus touchant. J'aime beaucoup le "n'est-ce-pas ?" et je ne connaissais pas ce "Cor blimey guv".
Spoiler:
A beginner’s education in how to employ the expression “Cor Blimey, Guv’nor.”
“Cor Blimey” is a late Victorian euphemism, or “minced oath,” for the words “God Blind Me.” It originated in working class English in the 1890s as a way to express surprise to people of higher class in the street without blaspheming and betraying one’s own lower class status.
“Guv’nor” is an abbreviation of “governor,” referring to someone in charge, and is rooted, as mentioned, in the speaker’s class. A working class person, say, a taxi driver, might call his clients “guv’nor” rather than “mate,” as it denotes not only that the passenger is of higher perceived class than the taxi driver, but also that the taxi driver is himself of the working classes—a middle class person would never call an upper class person “guv’nor,” but employ the words “sir,” or “madam,” or perhaps pretend to be upper class themselves (a mortal sin which in the eyes of many English should be punishable by death.)
Sujet: Re: Robert Wyatt Mar 10 Nov - 17:25
A cappella
Sujet: Re: Robert Wyatt Lun 23 Nov - 18:37
And later we had coffee and the cream spilled on the sheets And you said leave it I can clean when you've gone and Underneath the chaos of your hair around your pretty face And shoulders you were thinking 'bastard you bastard' And I get up in the morning, saw your face upon the pillow Where you dribble in the night like a baby in the womb And you flip the sheets around your head above your soft And fragile body, then I wanted to stay with you forever And I plucked your naked eyelid and the makeup off your mouth And then the cheeks around your mouth And then you stretched your legs and arms and closed them up again Tucked up inside the bed clothes and the frontman gave a dirty little smile So wherever peeled off sheets and blankets And you turn until your bare toe captified them put you on the neck You slid your fingers down my back and could be only you And I knew then I'd be picked up to be with you forever
Sujet: Re: Robert Wyatt Jeu 25 Fév - 13:41
Le podcast de l'émission de France Cul d'hier soir (avec des bouts de vol.2 dedans):
Sujet: Re: Robert Wyatt Jeu 28 Avr - 20:46
Tout seul au piano.
Sujet: Re: Robert Wyatt Ven 1 Juil - 12:31
We did it again, version acousmatique.
Eric Taulier
Sujet: Re: Robert Wyatt Ven 1 Juil - 14:44
Etonnant, je comprends pas trop ce q'ils essaient de faire
Laurent Bigot Master Of The Universe
Nombre de messages : 10125 Age : 59 Localisation : Paris Humeur : c'est quoi cette question à la con? Date d'inscription : 22/04/2011
Sujet: Re: Robert Wyatt Ven 1 Juil - 15:28
tu vas être fier de moi Peter, j'ai passé du Robert Wyatt dans ma dernière émission
Sujet: Re: Robert Wyatt Sam 17 Déc - 16:35
Hier à Brighton, avec Paul Weller
Sujet: Re: Robert Wyatt Ven 17 Fév - 18:52
Happy Birthday
Sujet: Re: Robert Wyatt Dim 25 Fév - 16:19
Bill McCormick écrit pas mal en ce moment, sur un réseau social assez couru, au sujet de Matching Mole. Il tenait des carnets apparemment fort précis. J'avais écrit quelque part (peut être était-ce sur RPM) à propos de la grosse Ludwig jaune de RW dont Bill donne ici le détail. Ça n'intéressera sans doute que les batteurs, en tous cas ça n'est pas étranger au son particulier de RW qu'on entend particulièrement bien sur Soft 4 et les 2 M. Mole.
Robert’s kit was the Ludwig given to him by Mitch Mitchell at the end of the Hendrix/Soft Machine tour of the USA in 1968: 24 in. bass/kick, 14/16/18 in. toms, Gretsch 14 in. snare, with a combination of Avedis Zildjian and Super Zyn 16/20 in. cymbals, 14 in. Avedis Zildjian hi-hat and, yes!, Ludwig 3S Sticks.